22 Mar 2024 kl: 11:06
Ledningskoordinator till tillväxt- och utvecklingsdirektören

Chefssekreterare - Norrköpings kommun - Norrköping

Ledningskoordinator till tillväxt- och utvecklingsdirektören

Om jobbet

Vill du arbeta i en spännande, centralt placerad nyckelroll med många kontaktytor och stort fokus på kvalitet, utveckling och service? Då kan det vara dig vi letar efter i en kvalificerad och engagerad ledningskoordinator till tillväxt- och utvecklingskontoret!

Vilka är vi? 

Tillväxt- och utvecklingskontoret startade upp efter årsskiftet och har som uppdrag att accelerera kommunens tillväxt- och utvecklingsarbete och främja en förstärkt livskvalitet för Norrköpings invånare. Det gör vi genom att koppla ihop attraktivitetsarbete, kulturupplevelser, näringsliv, kommunikation, digitalisering, innovationskraft och service- och bemötandefrågor.

Genom samverkan med kommunala bolag och andra aktörer i Norrköping skapar vi på tillväxt- och utvecklingskontoret nytta och välfärd för invånare, företag, föreningar, civilsamhälle och besökare.

Tillväxt- och utvecklingskontoret består av följande sex avdelningar och rapporterar till kommunstyrelsen samt kultur- och fritidsnämnden.

• Kommunikation, näringsliv, kultur och idrott

• Kontakt och service

• Bildning och unga

• Norrköpings innovationslabb

• Digitalisering och IT

• Ekonomi och personaladministration

Nu söker vi dig som vill ha en bred nyckelroll där du tar ett stort ansvar i att koordinera processer och hjälpa till att hålla ihop kontoret. Vi står inför en spännande resa med ett helt nytt kontor och en ny tillväxt- och utvecklingsdirektör i Maria Karlsson, där ni tillsammans kommer att forma effektiva arbetssätt. Kom och var med och förflytta Norrköping bland trevliga och kompetenta människor!

Dina arbetsuppgifter

Som ledningskoordinator har du ett mångfacetterat uppdrag som innefattar allt från service och support till avancerad administration och analys. Du arbetar självständig och tillsammans med kollegor med mycket varierande uppgifter där du stöttar tillväxt- och utvecklingsdirektören i en komplex vardag. Du har en central och viktig roll där du arbetar nära och säkrar god struktur och effektivitet för direktören och hennes ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter kan komma att innebära utredningsuppdrag och kvalitetsgranskning av ärenden samt annan förekommande administration i form av PM, underlag, protokoll, organisera möten, koordinera kontakter och presentationer.

I rollen som ledningskoordinator förväntas du att vara proaktiv och ligga steget före för att se och prioritera vad som behöver göras för att underlätta direktörens dagliga arbete. Då du kan komma att hantera känslig och sekretessbelagd information är hög integritet och professionalitet ett krav. Du tar även ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de blir slutförda i tid och med noggrannhet. 

Vem är du?

Vi söker dig som har god erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter med fokus på service, samt god kunskap om, och förståelse för, den kommunala beslutsprocessen.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av ärendeberedningsprocessen i en politiskt styrd organisation, och att du känner dig trygg i att bereda ärenden samt skriva rapporter och beslutsunderlag.

Du är lösningsfokuserad och har lätt för att anpassa dig till skiftande förutsättningar och behov, där du behöver hantera många frågeställningar parallellt. Du ser det som en positiv utmaning att skapa proaktivitet och lugn i en fartfylld och avancerad miljö, där du fokuserar på leveransen i ditt arbete. 

Vidare är du kvalitetsmedveten och arbetar systematiskt och strukturerat med ett helhetsperspektiv på verksamheten. Du har hög integritet, är prestigelös och trivs med att ge kvalificerat chefsstöd och högkvalitativ service.

Du har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, och du förstår med enkelhet mer komplexa språkliga underlag.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1

 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid

 Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

 Arbetstid: Dag, men visst arbete utanför kontorstid kan förekomma

 Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis

 Sista ansökningsdatum: 7 april

 Kontakt: Rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak, 011-15 30 43, anna-therese.dijak@norrkoping.se

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA

Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här