25 Mar 2024 kl: 17:15
Business Controller

Business Controller - AFRY AB - Göteborg

Business Controller

Om jobbet

Företagsbeskrivning

AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.

Affärsområde Process Industries Sweden är cirka 1000 lagspelare utspridda på 32 kontor i Sverige. Vi stöttar processindustrin inom papper och massa, kemikalier, biobaserade lösningar och bioraffinering, gruvdrift, metaller och livsmedel, samt andra delar inom processindustrin.

Jobbeskrivning

Är du en civilekonom med inriktning mot Business Controlling? Har du några års erfarenhet från en liknande roll och är redo för en ny utmaning i ett stabilt, börsnoterat globalt bolag där nettoomsättningen uppgår till ca 24 miljarder kronor? Vill du ha en bred roll där du får utvecklas och bidra? Då är du rätt person för oss!

Nu söker vi efter en Business Controller till affärsområde Process Industries Sweden. Controllerfunktionen på affärsområdet består idag av fyra personer som arbetar tätt tillsammans. Det är en grupp med högt i tak, bra ledarskap och mycket frihet under ansvar. Avdelningen har ansvar för affärsområdets projektuppföljning, resultatrapportering, budgetering och prognoser, samt stöd och styrning till våra chefer och projektledare på olika nivåer.

Som Business Controller kommer du att spela en nyckelroll när verksamheten förändras mot mer komplexa affärer som ställer ökade krav på controlling och analys.

Nedan följer ett urval av arbetsuppgifter som ingår i rollen som Business Controller:

  • Uppföljning och styrning av projektprognoser. Delta i styrgruppsmöten. Avräkna resultat månadsvis.
  • Delta i utveckling av verktyg för projektuppföljning
  • Ta fram rapporter och analyser för verksamhetens olika behov, med hjälp av data från ERP-, CRM-, HR-system samt BI-verktyg
  • Delaktig i att driva processer och analyser från ett övergripande affärsområdesperspektiv

Kravspecifikation

Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi och minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet som Business Controller är det meriterande.

Du har en god analytisk bakgrund och förståelse för ekonomistyrning, samt är en van användare av Excel och PowerBI. Utmärkt förmåga att kommunicera med olika målgrupper.

AFRYs personalstyrka kännetecknas av högt i tak, mycket hjärta och ett stort driv och det är det vi även ser att du värdesätter. I rollen kommer du att ha kontakt med kollegor inom olika funktioner och du behöver därför ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är viktigt att du är noggrann, duktig på att prioritera och van att arbeta mot deadlines. För att du ska trivas och lyckas i rollen är det av yttersta vikt att du är skicklig på att samarbeta och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer i en organisation.

Ytterligare information

Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Vårt fokus på ledarskap ger goda förutsättningar att utvecklas och växa i din roll.

Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!

Hos AFRY får du utvecklas och samtidigt vara med och bidra till någonting meningsfullt. Du är med och gör skillnad genom att utveckla hållbara lösningar med ett långsiktigt perspektiv. Vi har ett stort fokus på hållbarhet – det är en central del i vår vision och affärsstrategi. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtida generationer.

Provanställning kommer att tillämpas. Är du redo att börja jobba hos oss på Process Industries Sweden? Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-03-29

Kontaktperson för frågor:

Annika Palmer, Head of Finance Business Area Process Industries Sweden

annika.palmer@afry.com

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök här