1 Mar 2008 kl: 00:00

Trendiga affärsidéer – du inte ska satsa på

Nuförtiden har många yrken vi inte kände till tidigare fått en explosionsartad utveckling, alla vill jobba med smyckesdesign, coaching eller keramiktillverkning. Sanningen är att väldigt få av dem som ger sig in i dessa branscher lyckas få någon lönsamhet. Ett exempel är den populära trenden med homestaging, skriver Diego. För tre år sedan fanns det bara en handfull personer som sysslade med att styla bostadsrätter, i dag finns det hundra sådana företag bara i Stockholmsområdet.

För den som trots allt vill satsa på någon av dessa affärsidéer ger marknadsföringsexperten Stefan Ekberg ett råd:

– Intressera dig för försäljning, för det är vad du kommer att ägna dig åt 90 procent av tiden.

Diegos lista över tio trendiga affärsidéer – med usel lönsamhet.

  1. Stå upp-komiker.
  2. Formgivare för eget klädmärke.
  3. Homestaging.
  4. Bokförlag.
  5. Skivbolag.
  6. Keramiker.
  7. Eget kafé.
  8. Professionell coach.
  9. Smyckesdesigner.
  10. Författare.