Scandic Hotels

Av vänner – för vänner – creating great hotel experiences for the many people

På Scandic vill vi att folk ska trivas redan när de ställer ner sina väskor i lobbyn. Det är rätt enkelt egentligen – vi vill ha hotell där vi själva skulle vilja hänga. Vi vill bete oss mindre som en traditionell hotellkedja och istället forma mötet med våra gäster efter hur vi tycker att relationer mellan vänner ska fungera.

Scandics mission är att skapa ”great hotel experiences for the many people” – denna mission har vi drivits av sedan bolaget grundades 1963.

Vårt första hotell var Esso MotorHotel i Laxå, ett hotell 1963 har idag utvecklats till Norra Europas största & mest attraktiva hotellkedja, dagens Scandic Hotels innehåller fler än 230 hotell i 7 länder. Varje år öppnar vi därutöver ett antal nya hotell, så utvecklingsmöjligheterna är i det närmaste oändliga för rätt person!

Rätt person för oss är en person som delar våra värderingar:

  • Be caring
  • Be you
  • Be a Pro
  • Be bold

Hos oss kan du utvecklas i alla riktningar – det är inte alls ovanligt att man börjar sin resa hos oss under studietiden, sedan går vidare i andra bolag och därefter kommer tillbaka som mer senior ledare eller specialist.

Artiklar om Scandic Hotels

Samhällsansvaret driver Scandic framåt

Samhällsansvaret driver Scandic framåt

Lena Bjurner, SVP Human Resources och Sustainable Business på Scandic, kallar hotellkedjan en pionjär inom hållbarhet. Scandic drog igång sitt hållbarhetsarbete redan i början av 90-talet, vilket var långt före andra företag ens hade kommit på tanken...

Scandic Hotels satsar allt på den interna kulturen

Scandic Hotels satsar allt på den interna kulturen

Ett konsekvent varumärkesarbete har gett resultat för Scandic Hotels. Den främsta anledningen till framgångarna tror Scandics HR-chef Henrik Dider är medarbetarna trivs och är stolta över företagets värderingar. Interna arbetet är viktigast Hemligheten...