Santa Maria

Santa Maria utgör World Foods & Flavouring-division inom den finska koncernen Paulig Group. Paulig Group är ett familjeägt internationellt företag inom livsmedelsindustrin som gjort sig känt för kvalitetsprodukter inom Kaffe, Världens Mat & Kryddor samt Industrikryddor. Produktutbudet inbegriper välkända varumärken som Paulig, Santa Maria och Discovery. Omsättningen 2012 var 858 miljoner euro.

I WFF-divisionen globalt finns drygt 900 anställda varav cirka 500 i Sverige. Koncernen har närmare 2 000 medarbetare i 15 länder.
Alla anställda har en egen utvecklingsplan och för rätt person finns goda möjligheter till omväxlande uppgifter i alla de länder koncernen verkar.

Artiklar om Santa Maria

Maten förenar på Paulig Foods

Maten förenar på Paulig Foods

Paulig Group är en finsk familjeägd livsmedelskoncern med runt 2000 medarbetare i 13 länder. Trots sin storlek är det få som känner till bolaget i Sverige i dag. Men det är något som den nya divisionen Paulig Foods planerar att ändra på. Sedan den första...

”Medarbetarna ska känna att deras expertis kommer till nytta”

”Medarbetarna ska känna att deras expertis kommer till nytta”

Johan Karlsson är projektledare på Santa Maria och han slår ett slag för öppen dialog och att en ledare ska våga delegera beslut och ansvar till sina medarbetare. Dina tre måsten för ett lyckat ledarskap? – Det viktigaste är att ledaren kan sprida...

”Drivkraften att ta initiativ är  avgörande”

”Drivkraften att ta initiativ är avgörande”

Vilka initiativ som tas av den enskilda individen är avgörande för effektivitet och kvalitet på Santa Maria. Finance Controlling Director Martin Almsparre fokuserar på att lyfta fram styrkor hos sina kollegor och team, styrkor som kommer väl till pass...

I Santa Marias verksamhet är sunda värderingar baskryddan

I Santa Marias verksamhet är sunda värderingar baskryddan

Sara Hedling är HR-chef för Paulig Groups verksamhet i Sverige där Santa Maria ingår. Med en kandidatexamen från programmet för personal- och arbetslivsfrågor i ryggen arbetade hon på HR-avdelningar i olika branscher innan hon hittade hem på Santa Maria...

Roligt att vara del av ett företag som blickar framåt

Roligt att vara del av ett företag som blickar framåt

Santa Maria utmanar ständigt sig själva med att leta nya matkoncept från alla världens hörn och ger oss en chans att uppleva nya kulturer i vårt eget kök. Sofia Wallsten arbetar sedan årsskiftet med förpackningsutveckling på företaget som växer genom...

Santa Maria uppmuntrar till variation

Santa Maria uppmuntrar till variation

Som Marketing Manager är Jenny Reithner ansvarig för marknadsföringen av bolagets produkter i Sverige – i alla kanaler där konsumenterna möter Santa Maria. Berätta om en vanlig dag! – I dag träffade vi en tv-kanal för att prata...