Om jobbet
Nu behöver vi stärka upp med finsktalande medarbetare till Consumer Loans!
Rollen som back-office handläggare är en tjänst för dig som drivs av service och har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. 🤝💖
Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra vår backoffice-avdelning Consumer Loans.
Ett av dina viktigaste ansvarsområden är att löpande hantera Resurs kunders låneansökningar. Du kommer besvara kunders frågor, hantera ärenden självständigt, före, under och efter en låneansökan är gjord, och även vara i kontakt med andra banker för att lösa lån. Backoffice-avdelningen arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personlig situation, vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera ärenden på ett professionellt sätt.
Dina primära arbetsuppgifter innefattar:
– Besvara kunders frågor och funderingar via telefon och mejl
– Kontakt med andra banker angående lån och krediter
– Hantera låneansökningar och andra förekommande administrativa uppgifter
– Försäljning, då försäljningsmål är en naturlig del av arbetet
VI SÖKER DIG SOM
– Har erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt
– Skriver och talar finska obehindrat
– Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
– Har en avslutad gymnasieutbildning
Meriterande
– Tidigare erfarenhet av kundkontakt via telefon och mejl
– Tidigare arbete i administrativ roll, gärna lånehantering
Som person är du
– Resultatinriktad
– Flexibel
– Samarbetsvillig
– Serviceinriktad
Övrig information
– Start: Enligt överenskommelse
– Omfattning: Heltid, arbetstiderna kommer gå på rullande schema, 07:15-20:15 vardagar, samt lördag & söndag mellan 8:00-18:00, dock inte varje månad.
– Placering: Helsingborg
– På slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag