Om jobbet
Mötes & Event Planerare till Villa Foresta
Nu söker vi en Mötes & Event Planerare till Villa Foresta på Lidingö
Foresta eller Villa Foresta, som är det ursprungliga namnet på borgen som entreprenören Wilhelmina Skogh lät uppföra 1908-1910 ska få nytt liv!
Nu inleder vi en ny era med ambitionen att åter skapa en levande mötesplats för gastronomi, musik, möten, upplevelser och ett vardagsrum för hela Lidingö.
Vill du vara med på resan?
Tidlöst, världsvant och kultur är våra ledord – nu söker vi dig som har erfarenhet av att driva hotell och utveckla hotellkoncept. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för människor och som brinner för att skapa gästservice i världsklass. Det viktigaste av allt är att du vill vara med och skapa en levande miljö för människor som tycker om att njuta av det goda i livet.
En omfattande ombyggnation och renovering startar i januari, här planeras för bland annat en vinterträdgård, spa med flera bastur i borgens valv, pooler, restauranger, ute terrass och vinbarer. Renoveringsprojektet pågår i olika etapper.
Villa Foresta har idag 103 hotellrum, 10 konferensrum och flera restauranger.
Din profil
Vi söker dig som är öppen, social och engagerad person. Vi söker dig som är strukturerad, van att ta ansvar och lämnar inget åt slumpen. Vi söker dig som har en god administrativ förmåga, är van att skriva och uttrycker dig väl. Vi söker dig som är nyfiken, och har en genuin utstrålning.
Som person ser vi gärna att du är energisk, självgående samt har lätt att anpassa dig till olika situationer med ödmjukhet och initiativförmåga. Du brinner för god service, är ansvarsfull och har inga problem med att jobba mellan avdelningsgränserna.
Vi ser att du har minst ett års dokumenterad vana av liknande tjänst inom hotell- och restaurang och därmed arbetat i något system. Erfarenhet av hotellsystemet Protel är meriterande. Du är van vid att arbeta i Officepaketet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
Om tjänsten
Vi på, Stockholm Meeting Selection, bjuder våra gäster på livets goda, varje dag – med ett bemötande och en miljö som stimulerar till glädje, inspiration och utveckling. Vi tror på att om du trivs med dina kollegor och på din arbetsplats så får våra gäster ta del av inspirerande och energisk service. Din glädje avspeglas i vår höga ambition om kvalité och omtanke gentemot våra gäster och deras upplevelse.
Dina arbetsuppgifter är bland annat följande:
• Ansvara för detaljplanering av våra möten och events, projektleda
• Organisera, planera och följa upp bokningar
• Skapa goda kundrelationer
• Hantera ändringar i bokningar och säkerställa en säker och proffsig drift
• Ta hand om visningar och leda möten med kunder
• Arbeta aktivt med merförsäljning & fakturering
• Samarbeta med övriga avdelningar
Arbetstiden är förlagd till dagtid men kvällar och helger kan förekomma.
Vad kan vi på SMS erbjuda dig?
Vi är en liten familjär organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med på resan att utveckla och skapa starka varumärken i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, på 75%.
Arbetstid efter överenskommelse och lönen är enligt avtal med 6 månaders provanställning.
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.