Om jobbet
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en ekonomiadministratör till en av våra kunder i Söderhamn.
Du kommer att ansvara för och bemanna företagets receptionsområde där du tar emot och välkomnar besökare. Andra arbetsuppgifter som ingår i arbetet är:
– Bokningar och beställningar av representation
– Beställning av kontorsmaterial och skyddskläder
– Allmän administration såsom posthantering
Du är även del av företagets ekonomi och redovisningsfunktion där du har ett riktat ansvar för registrering och kontering av leverantörsfakturor. Du är delaktig i månadsbokslut och annan förekommande administration/rapportering inom ekonomiområdet.
Din profil
För att trivas i rollen krävs struktur, hög servicenivå och en förmåga att leda sig själv. Du är en social person som gillar ordning och reda och att vara spindeln i nätet. Eftersom du kommer arbeta i ett litet team värdesätter vi dina personliga egenskaper högt. Vi ser att du minst har en gymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Det är meriterande om du arbetat med leverantör- eller kundreskontra. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift.
Ansökan
Uppdraget är på heltid och start startar så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Under de första 6 månaderna blir du anställd som konsult och jobbar på uppdrag hos vår kund, därefter tar vår kund över anställningen förutsatt att det känns bra för båda parter. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Låter detta som något för dig så tveka inte att skicka in din ansökan via clockworkpersonal.se Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Samuli Helavuori på: samuli.helavuori@clwork.se
Ange referens 15546 i din ansökan