– Digitaliseringen av restaurangbranschen har gått rekordlångsamt – branschen är den tredje minst digitaliserade branschen i världen! Men utvecklingen har fått en kraftig skjuts under det senaste året på grund av restriktionerna; restauranger har helt enkelt varit tvungna att snabbt anpassa sig till nya, digitala sätt att beställa och betala. Här har vi på Leeroy en stark position med beprövade lösningar som vi nu ska skala upp för tillväxt på Europeisk nivå, säger Karin Whitlock, nytillträdd VD på Leeroy.
Karin Whitlock kommer senast från en roll som kommersiell chef på Leeroy. Dessförinnan har hon haft ett flertal ledande positioner, men också erfarenhet från restaurangbranschen, med bland annat en uppväxt inom den egna familjens café- och restaurangverksamhet. Leeroys digitala verktyg hjälper restauranger att komma närmare sina gäster och utveckla sina kundrelationer. Verktygen – molnbaserade tjänster, kassasystem och en restaurang-app bidrar till ökad kundlojalitet samtidigt som de förenklar och effektiviserar restaurangernas vardag.
– Det har länge funnits ett underliggande behov hos restaurangbranschen av digitala verktyg för att öka kundlojaliteten och effektivisera verksamheten. Under året har efterfrågan på dessa verktyg ökat, inte bara i Sverige utan också i Norden, säger Karin Whitlock.
Peter Eriksson har tillträtt rollen som CFO. Han har en bakgrund inom business controlling på bland annat DIBS och Paynova och kommer närmast från en tjänst som ansvarig för business controlling på Dun & Bradstreet.
– Jag ser fram emot att, tillsammans med mina kollegor, fortsätta utveckla finansfunktionen och säkerställa en fortsatt ökad tillväxt för Leeroy, säger Peter Eriksson, CFO på Leeroy.