Berätta om din roll!
– Jag jobbar på Business Support-avdelningen. Min arbetsroll innefattar bland annat att administrera våra stödsystem och säljprocesser, att stötta och supporta gemensamma nordiska förändringsinitiativ, följa upp kritiska områden samt att utveckla IT för att förenkla säljarnas vardag. Jag sysslar även med projektledning och koordinering mellan organisationer. Eftersom Eniro är en stor organisation blir vi på Business Support ofta knytpunkten mellan avdelningarna. Vi hjälper verksamheten att prata IT-språket, och på så vis vara mellanhanden och se till att projekten drivs igenom rätt.
Vad är roligast med ditt jobb?
– Den enorma variationen. Att ena stunden ta beslut om ett externt förvärv, för att nästa välja vilka system vi ska arbeta med framöver eller bestämma om det ska vara en grön eller röd knapp. Det är verkligen högt och lågt, och det gör det ständigt spännande. Det är också kul att arbeta i en gedigen nordisk organisation med så många kompetenta medarbetare som brinner för sitt jobb och sina uppdrag.
Vilka utmaningar möter du i din jobbvardag?
– Eftersom min rollbeskrivning är väldigt bred kan jag i princip ta tag i vilket område som helst för att optimera säljarens dagliga arbetsprocess. Det ligger en utmaning i att lyckas prioritera rätt och lägga tiden på rätt saker. Men samtidigt är det ett angenämt bekymmer för allt känns väldigt givande och meningsfullt. Jag sitter dessutom i Växjö och arbetar, vilket inte direkt är en metropol i världen. Med de arbetssysslor jag har här sitter jag ganska ensam, men det hänger också ihop med vad som är positivt – alla har väldigt bra förståelse och det finns en grym digital möteskultur. Man jobbar där man står och är inte platsbunden.
Hur underlättar Eniro för sina medarbetare att få balans i livet?
– Jag har en ettåring och en treåring hemma och upplever att jag har stor flexibilitet från både chefer, organisationen och medarbetarna. Jag kan arbeta hemifrån om jag vill, eller gå hem tidigare vid tillfälle om jag behöver. Alla gör verkligen sitt yttersta för att det ska funka. Det finns dessutom ett tydligt ansvarspatos. Här gör man ett bra jobb utan någon som kikar en över axeln, och på så vis är Eniro en fantastisk arbetsgivare.