13 Jun 2022 kl: 10:02
Kundcenterhandläggare

Array - Lidingö Stad - Lidingö

Lidingö Kundservice

Kundcenterhandläggare

Kundcenterhandläggare


Om arbetsplatsen

På stadsledningskontoret arbetar ungefär 120 personer. Vi är en politiskt styrd organisation och fungerar som ett
stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är ett nav i organisationen där politik, förvaltning och
verksamheter möts. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom
upphandling HR, it, ekonomi, registratur, juridik, kommunikation och näringsliv


Arbetsuppgifter

Som kundcenterhandläggare har du din hemvist i teknik- och fastighetsförvaltningens svarsgrupp. På sikt tänker vi även att
du ska kunna handlägga ärenden i andra svarsgrupper och att du lär dig frågor som rör miljö- och stadsbyggnad.

Dina arbetsuppgifter består i att arbeta schemalagt med att svara på alla inkommande samtal från medborgare och där
målet är att i första kontakt kunna lämna information och lösa så många frågor och ärenden som möjligt. Det ingår även en
hel del administrativa arbetsuppgifter inom området samt användning av olika verksamhetssystem. I ditt ansvar ingår det
att lära dig många saker på bredden samt att lära dig ditt specialområde, teknik och fastighetsfrågor, på djupet.


Kvalifikationer

För tjänsten som kundcenterhandläggare letar vi efter dig som har några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst. För
tjänsten behöver du även ha en lämplig avslutad gymnasial utbildning och om du dessutom har vidareutbildning eller
tidigare erfarenheter kopplade till det specifika verksamhetsområdet är det meriterande. Tjänsten kräver god datorvana
och goda kunskaper i användandet av olika arbetsverktyg som Officepaketet, ärendehanteringssystem, web-karta med
flera.

Du ska kunna möta människor både i telefon och i verkliga livet samt vara van att hantera människor med olika behov. Det
är av största vikt att du brinner för kundrelaterade frågor, att du är lösningsfokuserad och att du vill ge bästa möjliga
service och bemötande till de som tar kontakt med oss. Innehavande av körkort är meriterande för tjänsten men inget krav.
Arbetet i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Övriga
språkkunskaper är meriterande för tjänsten.

Vi arbetar utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och
agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna.


Anställningens omfattning och kontakt

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Ansök senast: 2022-08-31

Referensnummer: 2022 C91958

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktpersoner

Birgitta Berglund

Chef kundcenter
08-731 34 75
birgitta.berglund@lidingo.se

Facklig företrädare nås via stadens växel: 08-731 30 00

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt


Staden tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer kommer att ske löpande.
I tjänsten ingår ett kvällspass var femte vecka till klockan 18:00.

Vi erbjuder möjlighet till arbete på distans upp till 2 dagar i veckan.
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska
se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med
2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.