23 Feb 2022 kl: 00:00
KONTORSCHEF TILL ADECCOS NYA KONTOR I ÖREBRO

Badenoch + Clark - Örebro

Örebro

KONTORSCHEF TILL ADECCOS NYA KONTOR I ÖREBRO

KONTORSCHEF TILL ADECCOS NYA KONTOR I ÖREBRO


Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.

Nu söker vi en Regional Branch Manager som ska starta upp vårt nya kontor i Örebro. Vi ser en ökande efterfråga på våra tjänster i regionen och hoppas att just du vill vara den som leder vår spännande och starka tillväxtresa här!

Är du en självdrivande och modig person med erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen? Då kan detta mycket väl vara rätt utmaning för dig!

Om tjänsten


Adecco har lagt en fin grund för att etablera ytterligare ett kontor i region Norrland. Med en intressant och växande marknad omkring Örebro behöver Adecco stärka upp sin lokala närvaro. Idag ingår 10 kontor från Luleå i norr till Stockholm i söder och utgör en stabil region som i över 20 år har hjälpt många företag att rekrytera eller hyra in kompetent personal. Det betyder att vi har haft glädjen att bidra till arbete för många människor och därmed hjälpt dem i deras karriärutveckling.

I rollen som Kontorschef ingår bland annat att skapa och bygga relationer med företag på den lokala marknaden genom marknadsbearbetning och nätverkande. Genom support och samarbete med olika interna kontakter i Adecco kommer du framgångsrikt och successivt att bygga upp kontoret, växa och nå resultat.



Kompetensprofil


Kanske har du en akademisk bakgrund men vi lägger större vikt vid din erfarenhet och personlighet för att nå framgång i rollen som Kontorschef. Du har ca.5 års erfarenhet av bemanning- och/eller rekryteringsbranchen på den lokala marknaden i och omkring Örebro. Om du inte har erfarenhet av att leda personal tidigare kommer du att få extra stöd och kunskap under din introduktion och löpande längs vägen. Vi tror att du har ett stort intresse för att coacha och leda andra mot framgång. Försäljning ligger dig varmt om hjärtat och du drivs av att skapa och utveckla dina egna affärer genom olika kundnära aktiviteter. Du vill vara där det händer!

Du har erfarenhet av budget- och resultatansvar sedan tidigare och är van vid regelbunden rapportering. Du är en lagspelare och månar om att skapa en positiv stämning omkring dig.


Svenska och engelska behäskar du flytande i tal och skrift samt Office-paketet och något rapporteringssystem.

Som person är du framför allt självdrivande, handlingskraftig och resultatdriven. Att agera professionellt och affärsmässigt i alla sammanhang är en själklarhet för dig och vi tror att du är modig och trygg i dig själv. Du besitter ledaregenskaper som lyhördhet, empati, kommunikation och förmåga att entusiasmera och boosta andra.



Adecco erbjuder


Vi erbjuder dig mycket frihet under eget ansvar i denna tjänst och du kommer att få stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag. Vi lever även efter devisen ”better work, better life” där balans i livet är viktig och där vi vet att ett träningspass på arbetstid förbättrar ditt välmående och prestation.

Vi välkomnar mångfald och ser gärna att kontoret återspeglar samhällets mix av människor. Alla medarbetare hos oss är unika och betydelsefulla och gör oss starkare som organisation. Vi ser gärna att du delar våra kärnvärden, vår nyfikenhet och öppenhet och erbjuder i gengäld en hjälpande och stödjande organisation med stor värme och omtänksamhet till varandra.

Tempot är periodvis högt, skratten är många och klyschan ”ingen dag är den andra lik” har sällan passat så bra. För oss är det viktigt att ha kul på jobb och här uppmuntras den som sprider positiv energi.

Du kommer att ingå i den regionala ledningsgruppen där du får en god överblick över vad som händer i regionen samtidigt som du bidrar med din erfarenhet och kunskap om marknaden. Du utgör en del av navet häri och kommer att uppmärksammas för ditt arbete och bidrag i både mindre och större sammanhang.

Tjänstebil, friskvårdbidrag, rabatt på träningskort, bonussystem, trygga anställningsvillkor och tjänstepension är en självklarhet hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!


I den här rekrytering samarbetar vi med Badenoch + Clark som är en del av Adecco Group. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Senior Consultant Catinka Andersson på catinka.andersson@badenochandclark.se eller 0736 – 84 73 15. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra tester och eventuellt även videointervju. Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 3 mars.



Om Adecco


Adecco Group är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange i Zürich. Bolaget finns på Fortune Globals lista som ett av de 500 största bolagen i världen. Omsättningen för Adecco Sweden AB uppgick år 2020 till ca 1,8 miljarder SEK. Förutom uthyrnings- och rekryteringstjänster erbjuder Adecco Sweden AB lösningar inom bland annat outsourcing, ledarskapsutveckling, kompetensutveckling och karriärrådgivning. Besök oss gärna på www.adeccogroup.com