Föregående Nästa

”SCA GO! Program ger en kickstart i karriären”

”SCA GO! Program ger en kickstart i karriären”
04 maj 2015

SCA GO! Program deltagaren Suvi Panas marknadsför det led­ande globala varumärket Tork genom digitala kampanjer. Med hjälp av SCAs deltagande i den pågående kappseglingstävlingen Volvo Ocean Race får Suvi Tork att sticka ut på den globala arenan.

Suvi Panas arbetar i det globala varumärkesteamet för Tork på det ledande globala hygien- och skogsindustriföretaget SCA. Genom ­varumärket Tork erbjuder SCA ett komplett utbud av produkter och tjänster inom hygien för kunder inom allt från restaurang och vård till kontor, skolor och industri. Produktutbudet omfattar bland annat pappershanddukar, toalettpapper, tvål och servetter.

Berätta om din roll som Assistant Digital Manager!
– Jag ingår i teamet som ansvarar för våra digitala aktiviteter för ­varumärket Tork. I anslutning till Volvo Ocean Race, som SCA deltar i, har vi till exempel utvecklat en global kampanj som visar att våra produkter lämpar sig mycket bra i tuffa miljöer, alltifrån segling till skolrestauranger eller stora idrottsarenor.

”Ambitionen är att alla ska nå sin fulla potential”

Hur har din väg inom SCA sett ut?
– Jag gjorde mitt examensarbete på SCAs avdelning för internutbildning, vilket ledde till en tjänst som administratör och efter det blev jag ansvarig för digitala projekt. Jag jobbade bland annat med e-learnings och kompetensutveckling inom marknadsföring. När SCA förra året lanserade SCA GO! Program, ett tvåårigt Onboarding-program inom försäljning och marknadsföring, blev jag direkt intresserad och bestämde mig för att söka. Jag blev antagen och får nu tillsammans med ett tjugotal SCA GO!-deltagare från olika länder möjlighet att lära mig mer om SCAs verksamheter, utöka mitt professionella nätverk och jobba utom­lands en period.

Var i världen befinner du dig just nu?
– Som en del i SCA GO! Program arbetar jag nu på vårt kontor i Dunstable, strax utanför London. Här får jag möjlighet att lära mig mer om våra brittiska och irländska kunder samt deras behov och utmaningar. SCAs hygienprodukter säljs i cirka 100 länder, och eftersom kultur och språk skiljer sig åt på olika marknader krävs såväl ett ­globalt som lokalt perspektiv.

Det låter som att SCA satsar på unga talanger?
– Ja, det gör de absolut. Jag har haft olika chefer under min tid på SCA och de har alla uppmuntrat, utmanat och lyssnat till mina idéer. Min erfarenhet är att oavsett på vilket kontor du befinner dig i världen så lyser SCAs kärnvärden igenom. Det finns ett genuint intresse för dig som person och ambitionen är att alla ska nå sin fulla potential.

Publicerad 04 maj 2015
Föregående Nästa