Föregående Nästa

”100 miljoner är ingenting – vi har bara börjat”

Plats 14: Jarno Vanhatapio
07 december 2016

Kaxigt är ledordet för NA-KD, en global modebutik på nätet som på bara ett år lyckats få kunder från 145 olika länder. Startupstjärnan Jarno Vanhatapio går all in med nya storsatsningen – som ska bli hans livsverk.

Annons

Vad gör dig till en uppstickare?

– Med NA-KD hade vi en kaxig framtoning från dag ett, och vi har åstadkommit väldigt mycket på kort tid. Våran slogan är Think Big, Talk Big and Walk Big! Det har nog definitivt bidragit till att jag ses som en uppstickare.

NA-KD omsätter redan över 100 miljoner kronor. Vad är orsaken till succén?

– Det finns ingen magisk formel utan det handlar om ett maniskt jobb från ett team som tänker väldigt stort och är väldigt framåtlutade. Vi tycker själva att 100 miljoner är ingenting – vi har bara börjat.

Vad händer härnäst?

– Detta är min tredje och sista startup efter Nelly och ZooZoo. Jag kommer inte att starta fler bolag och jag hoppas att NA-KD blir min stora globala hit. Efter detta ska jag inte jobba operationellt utan bakom andra entreprenörer.

Vad har inspirerat dig mest under året?

– Min flickvän, familj och vänner. Vi har alla reflekterat mycket om vad som är viktigast i livet. Det är dags att leva mer i nuet – men det är svårt för en som alltid vill försöka se runt hörnet.

Therese Johansson
Publicerad 07 december 2016
Föregående Nästa