”Nöjd kund-statusen är väldigt viktig för mig”
16 Mar 2017 kl: 00:00

”Nöjd kund-statusen är väldigt viktig för mig”

Vad är Shortcut för dig?

– Shortcut är ett företag som ligger i framkant med ett tydligt syfte som kan påverka folks liv. Vi brinner för engagemang och passion och vill inspirera folk till att våga följa sina drömmar.

Vilka är dina styrkor som branding and strategy specialist?

– Jag är en väldigt engagerad person och vill alltid kundens bästa. Därför ser jag till att lyssna noga på vad kunden har att säga innan vi startar upp något. Nöjd kund-statusen är väldigt viktig för mig.

Ni ger era kunder garantier kring kampanjerna, och vilken effekt de kommer att få. Hur vågar ni det?

– Vi är specialister på det vi gör och har stenkoll på Shortcuts målgrupp. På Facebook är vi starka – vi har ett Facebookteam som optimerar och testar puffar mot mindre målgrupper innan de går ut mot den större massan. Dessutom har vi blivit inbjudna till Facebooks eventkonferens tre år i rad, eftersom vi har så extremt höga engagemangsnivåer i våra kundkampanjer på Facebook. Det var Facebook som kontaktade oss, som ett av tre företag i Sverige.

Hur engagerar man sin publik digitalt på bästa sätt 2017?

– Då ska man jobba med native och TIV:ar (text i video, reds. anm.). Det blir en helt annan engagemangsgrad och mer personligt. Det är också viktigt med målgruppsanpassad marknadsföring.

Vad behöver jag som kund veta inför en kampanj?

– Inte mycket. Vi ska lägga upp strategin tillsammans, och jag har all kunskap kring varumärket och målgruppen.

Vilka är dina passioner utanför yrkeslivet?

– Mat är min största passion. Min paradrätt är nog moules frites – ingen gör det bättre än jag. Lite dragon lyfter hela rätten! Sedan tycker jag även om golf och att umgås med tjejen och hunden.