Föregående Nästa

Consid gör en Idol - satsar på auditions

IT-företaget gör en Idol – satsar på auditions
22 september 2015

Förhoppningsvis är de schysstare än Alexander Bard.

Annons

För fem år sedan sköljde audition-trenden som en våg över svenska företag som sökte nya medarbetare. Ett gyllene tillfälle för snackepåsar och andra rakryggade individer som sökte etablera sig inom – oftast – människonära yrken som krävde en viss sorts utstrålning. Introverta hade det svårare.

Läs också: Cv:t är inte dött – länge leve cv:t!

Måhända tar trenden ny fart när snabbväxande IT-konsultbolaget Consid beslutat sig för att använda rekryteringsmetoden. Nu efterlyser man en sociala medier-assistent på deltid, som även ska måna om företagets internkommunikation. Consid har tidigare använt sig av djärva element i rekryteringsprocessen, som en maffig tipsbonus på 40 000 kronor.

Beatrice Carpvik, varumärkesansvarig på Consid, hoppas på god uppslutning.

– Vi ligger i framkant vad det gäller dessa bitar och är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag. Det är svårt att se att denna tjänst inte skulle vara något som attraherar många. Jag kan med huvudet högt säga att jag, som har det yttersta ansvaret för Consids marknadsföring, har det roligaste jobbet man kan tänka sig. Nu ser jag fram emot att hitta en kompanjon som vill kunna säga precis samma sak om sitt extraknäck.

Hugade studenter uppmanas att ansöka via företagets hemsida, varpå utvalda kandidater kallas till en audition på huvudkontoret i Jönköping. Vissa förberedelser kommer att vara möjliga, men vilka de är hemlighålls än så länge av företaget.

Billy Ekblom
Publicerad 22 september 2015
Föregående Nästa