Om Shortcut

I över 20 år har Shortcut hjälpt svenska studenter och Young Professionals att växa och utvecklas i karriären – från studietiden till första jobbet och vidare på resan.

Vår högsta önskan är att hjälpa dig i karriären, vare sig du studerar eller redan är etablerad i arbetslivet. Med spännande läsning, sylvassa karriärtips och -nyheter håller du dig inspirerad. Med mikrokurser, personlighetstester och cv-hjälp håller du dig uppdaterad.

Men det är långt ifrån allt du hittar på shortcut.se! Som medlem hos oss blir du ständigt informerad om spännande nya jobb och får läsa inspirerande artiklar. Medarbetare från flera av Sveriges största, mest attraktiva och nytänkande arbetsgivare delar dessutom kontinuerligt med sig av sina berättelser för att göra valet av arbetsplats enklare för dig.

För att hjälpa dig i livet som student eller Young Professional bjuder vi också på superrelevanta rabatter som gör livet härligare.

Shortcut kommer även ut i magasinform, fyra gånger per år, direkt i din brevlåda. En gång i veckan får du våra omtyckta nyhetsbrev, alltid uppdaterade med de senaste artiklarna och jobben.

150 000 svenskar har redan valt att bli kompis med oss, och därmed fått tillgång till alla dessa viktiga verktyg och genvägar i karriären.

Om Shortcut Creative Lab

Shortcut Creative Lab utvecklar, producerar och aktiverar kommunikationslösningar för företag, organisationer och myndigheter. Med grunden i marknadskommunikation och employer branding driver vi projekt som syftar till skapa medvetenhet, påverka och marknadsföra med ett perspektiv som inkluderar digital kommunikation, online- och offlinekampanjer, print och event.

Med ett prisvinnande digitalt aktiveringsteam rör vi oss obehindrat och är plattformsoberoende i den sociala konversationen och kan garantera engagemang och interaktion.
Vi engagerar med vårt innehåll. Vi kan engagerar din målgrupp!

Vår målgrupp

Vårt nätverk består av 200 000 yrkesverksamma personer där 94 procent har en akademisk bakgrund och ytterligare 11 procent av dessa har en post graduate-utbildning. Yrkesverksamma i åldern till och med 29 år utgör vår största målgrupp – 39 procent. 41 procent är personer i åldern 30-44 och resterande 20 procent är personer i åldern 45 år och äldre.

Klara Stefansson

Klara Stefansson

Webbredaktör
Amanda Berglund

Amanda Berglund

Art Director
Therese Johansson

Therese Johansson

Redaktör
Josefin Svenberg

Josefin Svenberg

Chefredaktör