PROJEKTLEDARE – SÄLJ MOT FÖRETAG & PARTNERS

PROJEKTLEDARE
– SÄLJ MOT FÖRETAG OCH PARTNERS


Vi inrättar en ny tjänst och söker en projektledare som ska arbeta med företag, partners och besöks- och upplevelseindustrin för att skapa Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonsten. Tjänsten finns på försäljningsavdelningen som ligger inom kommunikationsavdelningen där vi arbetar med extern och intern kommunikation, försäljning, PR, press och sponsring. Vi är ett team på 17 medarbetare som eftersträvar att arbeta innovativt med hjälp av den senaste tekniken och med stöd av varandras olika kompetenser och färdigheter.

VI ERBJUDER DIG

Företag, partners samt besöks-och upplevelseindustrin är viktiga kundgrupper för Operan för att verksamheten fortsatt ska kunna bygga en långsiktig och hållbar verksamhet. Tjänsten är nyinrättad och är en del i ett större förändringsarbete på avdelningen mot ett mer uppsökande, utvecklande och aktiverande bemötande av nya och befintliga kunder där vi ständigt hittar nya sätt att nå ut till, attrahera och sälja till dessa kunder. Paketering, införsäljning, projektledning och kundvård är exempel på dina arbetsuppgifter där du tar helt eller delvis ansvar. Du har chans att utforma rollen själv och tillsammans med din chef samt andra delar av organisationen.

VÅR FÖRVÄNTAN

Vi förväntar oss att du som person har dokumenterad erfarenhet av försäljningsarbete inom besöks- och upplevelseindustrin och annan B2B. Du ska kunna uppvisa positiva arbetsresultat från försäljningsarbete och ha betydande erfarenhet av arbete med kundklubbar el. dyl. Du är van vid att självständigt driva projekt från start till mål. Du är självgående, strukturerad och trivs med att arbeta drivande under stort eget ansvar.

För att lyckas i tjänsten är du affärsinriktad. Att uppnå ambitiösa försäljningsmål ser du som en självklarhet för att bidra till Operans framgång. Du har en helhetssyn på försäljning och har en ”ingenting är omöjligt-attityd”. Vidare är du van vid att ta egna initiativ och kan arbeta både självständigt och i team. Du har en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga och ett gott öga för bild och form. Eftersom vi är en internationell arbetsplats förväntas du behärska engelska i tal och skrift och gärna ytterligare språk.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom försäljning/marknad/ekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med och utveckla CRM-system och meriterande är erfarenhet av e-handel inom konsumentnära tjänster. Du har ett dokumenterat nätverk inom besöks- och upplevelseindustrin. Du har stort intresse för ny teknologi och vilka möjligheter dessa ger för att driva och öka försäljning. Erfarenhet av projektledning och att skapa event är ett krav. Självklart är du entusiasmerande, positiv och passionerad i ditt arbete!

ANSTÄLLNINGEN

Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Kvälls- och helgarbete kan förekomma och detsamma gäller arbete under sommaren. Tjänsten rapporterar till Försäljningschefen.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Louise Stehn (Försäljningschef) 08-791 44 53, och upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av Andreas (HR-specialist) 08-791 43 45. Facklig representant är Sara Fällström, Teaterförbundet, tel. 08- 791 44 15.

Vi tar endast emot din ansökan digitalt via länken nedan. Bifoga ditt CV där du beskriver din bakgrund och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten.

Sista ansökningsdag är 2017-10-29.

Operan vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.


Intresserad av tjänsten men saknar CV?

Du kan snabbt och smidigt påbörja din ansökan via vår Mobil/Snabbansökan längst ned på sidan. 
 
Visa ditt intresse så är chansen större att jobbet blir ditt!


Ansök

Klara Stefansson

Klara Stefansson

Webbredaktör
Amanda Berglund

Amanda Berglund

Art Director
Therese Johansson

Therese Johansson

Redaktör
Josefin Svenberg

Josefin Svenberg

Chefredaktör