Kundrådgivare/Client Advisor till International

Kundrådgivare/Client Advisor till International


Nu söker vi en driven, positiv och utåtriktad Kundrådgivare/Client Advisor till vårt Backofficeteam för Internationella inkassotjänster. Inom avdelningen arbetar vi med handläggning av våra kunders fordringar inom våra produkter inkasso och inkassobevakning.

Vi söker nu en kollega som vill hjälpa oss att ge våra kunder den bästa lösningen utifrån deras situation.


Arbetet innebär att bistå Intrums exportkunder med rekommendationer och rådgivning kring lämplig hantering av deras fordringar mot kunder i och utanför Sverige. Du utgör länken mellan våra internationella systerkontor och partners och våra kunder. Denna kontakt sker via telefon, mail, skype eller personliga möten. Våra systerkontor och partners driver och hanterar våra kunders inkassoärenden lokalt i respektive land i de fall vi inte själva gör det. I dagsläget har vi samarbeten i drygt 180 länder runt om i världen. Kommunikation sker på både svenska och engelska.

Du har kundansvar och kundens utmaningar är därmed även dina, det innebär att du säkerställer att kundens utländska fordringar hanteras på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. I dina uppgifter ingår att verka för ständiga förbättringar genom att utmana våra befintliga rutiner och arbetssätt för att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete som innehåller både administration och internationell kundkontakt!

Profil

Vi söker dig som har god kunskap om kredithanteringskedjan och erfarenhet av att arbeta med handläggning och hantering av krav- och inkassoärenden. Vi ser gärna att du har erfarenhet och vana av att skapa goda affärsmässiga relationer. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och har goda språkkunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, samt har tidigare erfarenhet av att arbeta med utlandsinkasso.

Personliga egenskaper

Vi ser att du som söker är engagerad, prestigelös och har en förmåga att vara en naturlig part i ärenden och frågeställningar som rör internationell inkassohantering. Du är en nyfiken person som gärna utmanar arbetssätt i jakten på den bästa lösningen.Du är flexibel och kan lätt anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter i förändringar. Vidare är du en serviceinriktad lyhörd person som är uppmärksam på kundens behov och alltid anstränger dig för att leverera lösningar.

Du vill och kan ta ansvar över ditt eget arbete genom ett proaktivt förhållningssätt och du trivs med ett högt arbetstempo. För dig är det lätt att se möjligheterna i det mesta och du är delaktig i att aktivt bidra till en positiv laganda som skapar arbetsglädje!

Information om Intrum

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagen kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Koncernens omsättning uppgick 2018 till 13.422 MSEK. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2002 Mer information finns på www.intrum.com.

Placeringsort

Vi sitter i kontorslokaler i Sickla Köpkvarter, Nacka.

Du tar dig enkelt hit på 10 minuter med buss från centrala Stockholm.

Är du intresserad?

Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök genom att klicka på ”Ansök nu”.



Län:

Stockholm

Anställningstyp:
Provanställning

Anställningsgrad:
Heltid

Arbetstider:
Dag

Sista ansökningsdag:
2019-03-28

Tillträde:
Enligt överenskommelse

Arbetsplats/placeringsort:
Stockholm


Kontaktperson

Carola Mertner

Team Manager Backoffice SLS / International
070 978 72 03

Lena Glaad

Ordförande Unionen Stockholm
0854610318

Företagets hemsida:

http://www.intrum.se

Ansök