Inköpsexpert

Migrationsverket söker Inköpsexpert till Upphandlings- och inköpsenheten i Norrköping


Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


Leder och medverkar i upphandlingsprojekt och ansvarar för den upphandlingstekniska delen i upphandlingsprocessen, genomför avrop som kräver förnyad konkurrensutsättning samt kvalificerade direktupphandlingar på uppdrag av verksamheten. Leder implementering och förvaltning av avtal samt genomför leverantörsanslutningar. Ger stöd, rådgivning och utbildning i frågor gällande upphandling och inköp. Samordnar myndighetens avrop. Tar fram strategier för upphandlings- och inköpsprocessen och arbetar för att effektivisera denna.


Ansvarsbeskrivning


Arbetet utförs självständigt till exempel utifrån tillämpade riktlinjer och praxis. Beslut och ställningstaganden baseras i huvudsak på tidigare praxis, erfarenheter eller metoder. Arbetet består huvudsakligen av uppgifter som är av analyserande och utvärderande karaktär, där utveckling ofta förekommer. Uppgifterna är komplexa men i huvudsak angivna eller definierade. Principiellt viktiga lösningar diskuteras och förankras med överordnad.

Vi vill ligga i framkant som statlig upphandlingsorganisation när det gäller nytänkande och innovativ hantering av upphandling. Vi provar gärna nytt och ifrågasätter gärna gamla teser – ett sätt att driva utvecklingen framåt.


Formella krav


  • Eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling, inköp, ekonomi eller juridik.
  • Erfarenhet av inköps- och/eller upphandlingsarbete
  • God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i svenska och engelska i tal och skrift.
  • God data- och systemvana samt goda kunskaper i MS Officepaketet

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete med inköp- eller upphandlingsarbete baserat på lagen om offentlig upphandling (LOU).
  • Erfarenhet av avrop med förnyad konkurrensutsättning.
  • Erfarenhet av arbete med e-handelssystem eller elektroniskt beställningssystem.
  • Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete


Upplysningar


Anställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetstid: Kontorsarbetstid
Placering: Norrköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning


Vill du veta mer om tjänsten?


Om du har frågor om tjänsten och eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta Staffan Engberg på Chefspoolen, som hjälper oss med denna rekrytering.
Staffan träffas på staffan.engberg@chefspoolen.se och på tel. 0768-154544.

Ansökan

Eftersom intervjuer kan komma att hållas löpande vill vi ha din ansökan med det snaraste dock senast 28 januari 2018. Samtliga ansökningar beaktas och konkurrensutsätts. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

OBS! När du registrerar din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

Ansök

Klara Stefansson

Klara Stefansson

Webbredaktör
Amanda Berglund

Amanda Berglund

Art Director
Therese Johansson

Therese Johansson

Redaktör
Josefin Svenberg

Josefin Svenberg

Chefredaktör