Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

till Vård- och äldreförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2018-09-09.

(Ref nr 28:2018:41)


Vård- och äldreförvaltningen är en fackförvaltning i Borås Stad med målet att ge en likvärdig och rättvis vård, omsorg och service inom vård- och äldreomsorg. Förvaltningen har cirka 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en budget om 1,3
miljarder kronor (netto). Förvaltningens uppdrag är att effektivt utföra vård- och omsorgsinsatser till mer än 4 000 brukare/patienter över hela Borås Stad. Tillsammans fokuserar vi på att ha ett gott samarbete och ett strukturerat arbetssätt med ständiga
förbättringar. Detta för att ge våra brukare/patienter en god och säker omvårdnad samt främja en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i detta arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Biståndshandläggarna i Borås Stad är lokaliserade i nyrenoverade lokaler på Ramnåsgatan 1, som ligger centralt beläget strax intill Centralstationen och Resecentrum. Borås Stad arbetar målmedvetet med att utveckla de kommunala tjänsterna för att kunna
ge medborgarna en likvärdig och rättvis service av god kvalitet oavsett var i Borås man bor.

Arbetsplats

Vård- och äldreförvaltningen


Anställningsvillkor

Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att dokumentera, utreda, bedöma och fatta/ompröva beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen. Vår målgrupp är personer från 18 år. Vi utreder enligt modellen IBiC, Individens Behov i Centrum. Som biståndshandläggare är
det viktigt att arbeta utifrån en helhetssyn med brukaren i fokus. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor och andra professioner och verksamheter.

Biståndshandläggarna är indelade utifrån geografiskt område samt i vårdplaneringsteam. Som nyanställd får du introduktion som innebär genomgång av rutiner, system och arbetssätt. Du får en mentor som handleder dig i det dagliga arbetet. Förutom mentor
finns det metodhandledare som ger stöd och vägledning i arbetet, dels utifrån dina egna behov samt utifrån verksamhetens mål.


Kvalifikationer:

Vi vill att du har en högskoleutbildning från socionomprogrammet/sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Krav är högskoleutbildning i Socialrätt. Önskvärt är tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett önskemål.

Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Kunskaper i finska är en merit då Borås Stad är ett Finskt förvalt-ningsområde. För att underlätta för våra medarbetare att kombinera
arbete och privatliv tillämpar vi flextid när arbetet tillåter. Som medarbetare i Borås stad har du även tillgång till friskvårdsför-måner som exempelvis fria bad. 

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt att kalla sökande till intervju. Tjänsterna kan komma att tillsättas under ansökningstidens gång, så vänta inte med din ansökan!

Upplysningar lämnas av enhetschef Christina Lindén tfn 033- 35 33 62, enhetschef Petronella Billing 033-3 531 75 eller enhetschef Eva Österlund Hjort 033-35 88 33 . Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel 033- 35 70 00

Välkommen med din ansökan senast 2018-09-09.

Ansök

Klara Stefansson

Klara Stefansson

Webbredaktör
Andreas Wirf

Andreas Wirf

Art Director
Linda Fritiofsson

Linda Fritiofsson

Redaktör
Josefin Svenberg

Josefin Svenberg

Chefredaktör