AB Övikshem söker en Kommunikatör

AB Övikshem söker en Kommunikatör

AB Övikshem är inne i en mycket händelserik fas och söker nu en Kommunikatör till verksamheten i Örnsköldsvik. Har du erfarenhet av kommunikationsarbete inom privat eller offentlig verksamhet där skrivande varit en väsentlig del och är sugen på att ta nästa steg i karriären? Är du dessutom intresserad av samhällsfrågor och digitalisering? Då har vi jobbet för dig!


Placering: Örnsköldsvik

Bransch: Försäljning, marknad, reklam

Antal tjänster: 1


Om AB Övikshem


Örnsköldsviks kommun – vi ser möjligheter! Örnsköldsvik ligger i Västernorrlands län och har cirka 55 000 innevånare. Kommunen ingår i världsarvet Höga Kusten och har nationalparken Skuleskogen som närmsta granne. Örnsköldsvik är en expansiv kommun där nya företag startas, byggkranarna snurrar och som tack vare högteknologisk exportindustri och stor tjänstesektor även kan erbjuda gott om intressanta jobb. AB Övikshem äger och förvaltar 3400 bostäder och är Örnsköldsviks kommuns största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen och i varierande storlekar och prisklasser. Våra kärnvärden – trygghet, engagemang och nytänkande – har en stark koppling till vår vision och beskriver vad vi står för nu och i framtiden.

Läs mer på www.ovikshem.se.



Vad innebär jobbet som Kommunikatör?


I den här rollen kommer du främst att vara ett stöd till hela organisationen i kommunikationsfrågor med tyngdpunkt i extern kommunikation. Utöver det kommer du att ansvara för Intranätet. Tjänsten är ny och du kommer att ingå i HR- & Kommunikationsavdelningen som i dag består av HR-chef och en kommunikatör.

Du kommer till exempel att:

  • ansvara för kommunikation mot kundcenter och utveckling av Övikshems kundkommunikation
  • ansvara för och utveckla Övikshems närvaro och aktiviteter i sociala medier
  • hantera mediakontakter, stötta chefer och skriva pressmeddelande
  • ansvara för Övikshems kundenkät
  • projektleda interna och externa events

En viktig uppgift är omvärldsbevakning och analys inom ditt verksamhetsområde, samt att du har både intresse och förmågan att driva kommunikationsfrågor av både operativ och strategisk karaktär. Du kommer också att vara delaktig i att utveckla aktiviteter som stärker företagets varumärke, samt utforma extern information.



Den vi söker


Du har högskoleutbildning inom information och/eller kommunikationsvetenskap eller har motsvarande praktisk erfarenhet som bedöms likvärdig. Du är en mycket driven och van kommunikatör med minst tre års erfarenhet av brett kommunikationsarbete med tyngdpunkt i kommunikation, information och skrivande snarare än i grafisk produktion.

Meriterande är om du har erfarenhet av redaktionellt arbete i sociala medier, samt är van att hantera media/press. Dina datorkunskaper är goda och du har lätt för att sätta dig in i nya system. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska, och du har B-körkort. Som person är du social, orädd och inspirerande och du drivs av önskan att leverera kvalitet i allt du gör och att få ett jobb där du får möjlighet att utveckla andra människor.



Sök tjänsten i dag!


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis på telefonnummer 0660-59972 eller e-post maria.hakansson@se.experis.com.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Urval kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan i dag!

Ansök