Föregående Nästa

Därför behöver mediebranschen inte krängare

Därför behöver mediebranschen inte krängare
08 november

Den digitala eran ställer helt nya krav på morgondagens säljare och för att företag ska nå ut i bruset krävs kreativt berättande i marknadskommunikationen.

Detta är en sponsrad artikel i samarbete med Shortcut Creative Labs.

Shortcut Creative LabsShortcuts kreativa byrå, lever och verkar i den nya digitala eran. Här är det inte stereotypa säljare som upprepar kundens namn omotiverat många gånger, skryter om att kunna sälja sand i Sahara och försöker pracka på kunden en diffus ”lösning” som driver företags tillväxt framåt. I stället är det personer som förstår värdet av långsiktigt varumärkesbyggande, som till vardags kan föra en sofistikerad dialog med en vd, marknadskommunikations- eller HR-chef. Givetvis skall man älska att göra affärer, vara framåt men samtidigt föra en dialog, ställa rätt frågor och på riktigt vilja vara delaktig i kundens affärsutveckling.

Är du morgondagens säljare? Eller ligger det i ditt DNA att hitta nya kommunikationsvägar?

Förändringens vindar blåser ständigt och kraftigt i medievärlden

Det är en av anledningarna till att Shortcut Creative Labs valt att driva projekt som påverkar och skapar medvetenhet och allt oftare också debatt. De skapar digital kommunikation för företag, organisationer och myndigheter och några av varumärkena de jobbat med är SVT, EF och mobiloperatören hallon. Shortcut Creative Labs är proffs på att skapa långsiktigt engagemang som går utanför ramarna.
– Eftersom vi arbetar med datadriven journalistik, både redaktionellt och i våra annonsformat, ligger det i vårt DNA att hela tiden testa vilka format som fungerar bäst ihop med olika typer av berättande, har vd:n Daniel Wägerth tidigare berättat.

Testerna av olika format har resulterat i långsiktiga kampanjer som innehåller allt från listartiklarrörligt materialtidslinjer och intervjuer med entreprenörer. För att fortsätta testa gränserna och eftersom det går bra – vill Shortcut Creative Labs stärka teamet med fyra personer: Tre affärsutvecklande säljare och en affärsskapande projektledare.

Långsiktiga relationer

En affärsutvecklande säljare och projektledare på Shortcut Creative Labs kommer att få bygga relationer som håller på sikt, som engagerar målgruppen och som bryter ny mark för kommunikation. Vill du vara med och bygga den nya medievärlden som vinkar adjö till annonser utan bevis på effekt, ogenomtänkta kampanjer och reklamavbrott i TV utan specificerad målgrupp? Anta utmaningen!

Detta är en sponsrad artikel i samarbete med Shortcut Creative Labs.

Sök tjänsterna med eller utan cv på mindre än 2 minuter:

Publicerad 08 november
Föregående Nästa
Klara Stefansson

Klara Stefansson

Webbredaktör
Amanda Berglund

Amanda Berglund

Art Director
Therese Johansson

Therese Johansson

Redaktör
Josefin Svenberg

Josefin Svenberg

Chefredaktör