Samsung

DISCOVERY STARTS HERE
På Samsung kan du arbeta med försäljning, marknadsföring och olika typer av säljstöd som controlling/redovisning eller logistik för den nordiska marknaden.

Möjligheterna inom marknadsföring och försäljning är många då det alltid finns en ny produkt som ska ut på den nordiska marknaden. På Samsung är den internationella miljön tydlig. Vi har täta kontakter med kollegorna i Norden, vårt europeiska huvudkontor i London eller huvudkontoret i Korea. Samsung har lyckats att bli världsledande inom produktområde efter produktområde tack vare att vi är steget före. Vi strävar alltid efter innovation och förbättring i allt vi gör, stort som smått. Hos oss förväntas du ta initiativ och upptäcka de nya möjligheterna runt hörnet!

Vi är ca 500 anställda i Norden och finns i Kista utanför Stockholm och där finns många spännande positioner med fokus på att möta våra nordiska kunders behov.

ACCELERATE PROGRAM
Vi rekryterar ständigt duktiga affärsinriktade ekonomer på alla nivåer. Förutom vanlig rekrytering finns Samsung Accelerate Graduate program som en bra väg in på Samsung för dig i början på din karriär. Det är ett program på 12 månader för dig som nyligen tagit examen inom ekonomi/marknad och vill få en kick-start på din karriär. Rekrytering för programmet sker varje år i mitten av september/oktober med programstart i januari.

OM SAMSUNG
Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en global ledare inom hemelektronik och dess komponenter. Genom kontinuerlig innovation och nya upptäckter utvecklar vi smart-tv, smarta telefoner, pc, skrivare, kameror, vitvaror, medicinsk utrustning, halvledare och led-lösningar. Samsung har 286 000 medarbetare i 80 länder, och en årlig försäljning på 216,7 miljarder dollar, 2013. Vårt mål är att öppna upp nya möjligheter för människor överallt. För att upptäcka mer, besök www.samsung.se

Artiklar om Samsung

”Samsungs produkter finns i världens alla hörn”

”Samsungs produkter finns i världens alla hörn”

Som Nordic Key Account Manager ansvarar Catarina Olander för Samsungs största retailkonton inom IT-divisionen. I produktsortimentet finns bland annat bildskärmar, digitala displayer och produkter inom digital lagring. Rollen innebär dels att ta fram...

Virtual reality möter augmented reality i ny innovation

Virtual reality möter augmented reality i ny innovation

Erik Westerlund har en examen som civilingenjör i industriell design och produktutveckling och kreativiteten och drivet har funnits med sedan tidig ålder. Han drev sitt första innovationsföretag redan som nittonåring. – Min första företagsidé gick...

Samsung erbjuder spännande utveckling och karriär

Samsung erbjuder spännande utveckling och karriär

Samsung har funnits i Norden sedan 1992 och är ett snabbt, föränderligt, dynamiskt och kreativt företag med en väldigt bred produktportfölj. – Visst verkar vi en bransch som innehåller mycket teknik men vi är också ett sälj- och marknadsbolag, vilket...

”Vår innovation ska bidra positivt till samhället”

”Vår innovation ska bidra positivt till samhället”

Avdelningen Corporate Citizenship & Partnerships på Samsung har sin utgångspunkt i de samhällsutmaningar som vi står inför här i Norden. Här tittar man på hur Samsung kan bidra till samhället med hjälp av sin innovationskraft och kunskap inom teknologi. –...

Innovation och en hjälpsam kultur är Samsungs kärna

Innovation och en hjälpsam kultur är Samsungs kärna

Thomas Holmberg är årets vinnare av Number Ones hederspris inom employer branding. Som HR-direktör på Samsung har han under flera år arbetat aktivt för att höja medarbetarnas trivsel och skapa en extern medvetenhet kring företaget som arbetsgivare....

”Du utvecklas mer om du inte är rädd för att säga ja till nya saker”

”Du utvecklas mer om du inte är rädd för att säga ja till nya saker”

Samsung jobbar ständigt med innovation som ska göra människors vardag enklare och mer innehållsrik. Något som den mobila betaltjänsten Samsung Pay är ett bra exempel på. Vi träffade Key Account Manager Hilde Wikström som har varit involverad i projektet...

”En stor förståelse och hjälpsamhet hos medarbetarna”

”En stor förståelse och hjälpsamhet hos medarbetarna”

Thomas Holmberg är sedan fyra år HR-direktör på Samsung och det är dynamiken av ständig förändring, ett stort produktutbud, bra kollegor och att ha kul på jobbet som gör att han trivs på Samsung. – Det bästa är kollegorna och att vi har roligt på jobbet....

“Det är viktigt att välja ett bolag som passar ens personlighet”

“Det är viktigt att välja ett bolag som passar ens personlighet”

När man frågar chefsjuristen Anitha Thornlund, marknadsdirektören Eva Carrero och Pia Lindberg, som är direktör för Samsungs serviceorganisation i Norden, vad det var som lockade dem till bolaget nämner alla produkterna som en stor bidragande faktor...

”Varje dag möter jag människor som känner stark passion”

”Varje dag möter jag människor som känner stark passion”

I ett snabbt och dynamiskt företag som Samsung kan förändringar komma snabbt och ofta. Det är Madeleine Valbergs roll som produktchef ett tydligt bevis på. Inom loppet av bara några minuter kan hon behöva växla fokus. – På en mässa för ett tag sedan...

“Du utvecklas mest om du inte är rädd för att säga ja till nya saker”

“Du utvecklas mest om du inte är rädd för att säga ja till nya saker”

Samsung jobbar ständigt med innovation som ska göra människors vardag enklare och mer innehållsrik. Något som den mobila betaltjänsten Samsung Pay är ett bra exempel på. Vi träffade Key Account Manager Hilde Wikström som har varit involverad i projektet...

“Du utvecklas mest om du inte är rädd för att säga ja till nya saker”

“Du utvecklas mest om du inte är rädd för att säga ja till nya saker”

Samsung jobbar ständigt med innovation som ska göra människors vardag enklare och mer innehållsrik. Något som den mobila betaltjänsten Samsung Pay är ett bra exempel på. Vi träffade Key Account Manager Hilde Wikström som har varit involverad i projektet...

”Samsung är ett fartfyllt bolag där det händer mycket”

”Samsung är ett fartfyllt bolag där det händer mycket”

Fabian Wahlgren började på Samsung i januari 2015, i samband med examen. Han gick först till försäljningsavdelningen och det ettåriga programmet, Samsung Accelerate Program för nyutexaminerade. Ett år senare fick han tjänsten som Business Controller...

På Samsung ska vi bli bättre – varje dag

På Samsung ska vi bli bättre – varje dag

Som teknikföretag är Samsung sedan länge en världskänd storspelare. De senaste årens målmedvetna employer branding-arbete har gjort att fler även fått upp ögonen för dem som den attraktiva arbetsgivare de är. En av nyckelpersonerna i det arbetet är...

”Win-win ligger till grund för allt vi gör”

”Win-win ligger till grund för allt vi gör”

Samsung är teknikföretaget som är mycket mer  än bara teknik. Som Branded Retail Manager är Astrid Lönnerholm nordiskt ansvarig för Samsungs marknadsföring i butik. National-ekonomen Astrid lockades av tanken på att arbeta på ett stort internationellt...

Samsungs arbete sticker ut från mängden

Samsungs arbete sticker ut från mängden

Thomas Holmberg, HR-direktör vid Samsung Norden, har kämpat sig fram genom stor konkurrens och nominerats till Årets hederspris inom employer branding 2017. Samsungs employer branding-arbete har varit väldigt framgångsrikt och lett till att fler känner...

”Win-win ligger till grund för allt vi gör”

”Win-win ligger till grund för allt vi gör”

Samsung är teknikföretaget som är mer än bara teknik. Som Branded Retail Manager är Astrid Lönnerholm nordiskt ansvarig för Samsungs marknadsföring i butik. Hon lockades av tanken på att arbeta på ett stort internationellt företag och möttes av ett...

Klara Stefansson

Klara Stefansson

Webbredaktör
Andreas Wirf

Andreas Wirf

Art Director
Linda Fritiofsson

Linda Fritiofsson

Redaktör
Josefin Svenberg

Josefin Svenberg

Chefredaktör